עיצוב משרדים

מאז שבני האדם החלו לעבוד במשרדים, אי שם בשלהי המאה ה-19, עברה סביבת העבודה המשרדית כמה מהפכות ואבולוציות.
מהחדרים המנותקים שאפיינו את בנייני המשרדים הראשונים של ניו יורק, דרך אופנת הכוורות (הקיוביקלס) שרווחה מתום מלחמת העולם השנייה עד לשנות השבעים והשמונים של המאה העשרים, שבהמשך הוחלפה על ידי טרנד ה-Open Space, עד למציאות הנוכחית שלוקחת מרכיבים מכל אסכולה בהתאם לצרכים ולאופנה.

פונקציונליות ומיתוג

עיצוב משרדים הוא מעשה סינרגי שנשען על שני אדני יסוד עקרוניים, אפילו פילוסופיים.
האדן הפונקציונלי, שמאפשר פעילות נכונה של המשרד והעסק; והאדן שנקרא לו 'מיתוגי', שנועד להעביר את המסר המובלע ('מי אנחנו') של המשרד פנימה והחוצה.

אם העניין הזה מרגיש לכם קצת אבסטרקטי ננסה לפשט את הדברים.
עיצוב משרה אווירה – האווירה הזו יכולה להיות קלילה ואוורירית, רצינית ורבת כובד, יוקרתית וסנובית – הכול בהתאם לאופי הארגון.
עיצוב טוב יצליח להעביר מסר שתואם ל-DNA הארגוני של המשרד ומשרת אותו.
כל האלמנטים של העיצוב הכוללים בינהם את הרהיטים המשרדיים, חלוקת החלל, סוג הריצוף, אקססוריז ועוד הם אלה שיכתיבו בסופו של דבר את המסר שהמשרד רוצה להעביר ללקוחותיו וגם לעובדים שלו.

עיצוב משרדים זה מקצוע

מעצבי פנים שמתמחים בעיצוב משרדים צריכים להפעיל כלי חשיבה שונים מאוד ממעצבים שעיקר התמחותם ועיסוקם בעיצוב דירות ובתי מגורים.
בעיצוב משרד תמיד צריך לשמור על המתח בין האינטימי למקצועי.
חלל שמשדר יותר מדי אינטימיות יפסיק להרגיש כמשרד וזו בעיה (הן מבחינת מבקרים חיצוניים והן מבחינת העובדים), ואילו משרד שמעוצב באופן קר ומנותק מדי יהפוך לסביבת עבודה בלתי נעימה ולמקום שאנשים יימנעו מלבקר בו – וגם זו בעיה גדולה.
לכן, בעיצוב משרדים 'איזון' היא מילת המפתח.
איזון בין הצרכים הפונקציונליים לאמירה העיצובית מיתוגית, איזון בין  אווירה מקצועית לביתית וכו'.

אחד הגורמים הבולטים בישראל בקטגוריית 'עיצוב משרדים' הוא משרדה של האדריכלית יעל דיילס בכר שמאז 1993 הוציא מתחת ידיו מאות משרדים מעוצבים לעילא.

דילוג לתוכן