ציוד לחקירות פרטיות

אביר שירותי ביטחון

כולנו מכירים את דמות הבלש הפרטי כפי שעוצבה בסרטי הפילם נואר של שנות הארבעים והחמישים ובספרים של סופרים כמו ריימונד צ'אנדלר ודאשיל האמט – טיפוס קשוח, עטוף במעיל גשם אפור, חובש כובע ובדל סיגריה נצחי תקוע לו בזווית הפה.
עם כל הכבוד למראה האיקוני הזה, במציאות הישראלית חוקרים פרטיים (ודאי המקצוענים שבהם) יתנהלו באופן שכנראה ימשוך פחות תשומת לב, ובכלל, בעולם החקירות הפרטיות המודרניות שם המשחק הוא טכנולוגיה.

הסוואה, תצפית והאזנה

כשעוסקים בעבודת מעקב בשטח, הרעיון הוא לראות ולא להיראות וכמובן לתעד את האובייקט באופן ויזואלי ובמידת האפשר (במגבלות החוק) גם להאזין ולהקליט את מה שנאמר.
הכלי החשוב ביותר הוא הניסיון, הידע והכישרון של החוקר, ידוע שמשרד חקירות טוב תמיד משקיע באמצעים טכנולוגיים שעוזרים לו להגיע לתוצאות המבוקשות.
כדי להתקרב לאובייקט המעקב בלי שהאובייקט יחשוד החוקר ינסה להסוות את עצמו ולהיטמע בשטח.
לפעמים זה יהיה באמצעות תחפושת וסיפור כיסוי (שליח,עובד תשתיות, תייר וכו'), לפעמים באמצעות ציוד מעקב שניתן להשאיר בשטח באופן מוסווה שלא מעורר חשד ומקשה על האיתור – יש שלל אמצעי הסוואה המיועדים לביצוע חקירות כאלה.
תחום התצפית דורש אמצעים אופטיים מעולים שלרוב גם יתממשקו למצלמות מתקדמות.
בשנים האחרונות יש גם אמצעי ראיית לילה שמשתלבים במארג הזה ומאפשרים לחוקרים פרטיים לקבל ולתעד תמונת מצב עדכנית גם בתנאי ראות ותאורה ירודים.
בדומה לציוד התצפית והצילום, חוקרים פרטיים משתמשים גם בציוד האזנה (במגבלות החוק ובעיקר כאשר שיחה מתבצעת במרחב ציבורי) כמו מיקרופונים כיווניים (קונדנסורים) שמאפשרים האזנה והקלטה של שיחה ממרחק בטוח.
תחום נוסף, שמאפיין את עבודת החוקר הפרטי המודרני, הוא תחום מעקב הסייבר, שדורש התמחות מיוחדת וכרוך בהפעלת חומרה ותוכנה ייעודית.

שתפו את הכתבה

צרו קשר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

פוסטים קשורים

דילוג לתוכן