ריהוט משרדי ארגונומי

ריהוט משרדי ארגונומי

ארגונומיה היא גישה עיצובית מדעית המתמקדת בממשק שבין האדם לסביבה.
הרעיון בארגונומיה הוא לעצב חפצים, בעיקר רהיטים, ששומרים על רווחתם ובריאותם של בני האדם באופן שחורג מהצורך הפונקציונלי שלהם.
באופן טבעי הדברים אמורים בעיקר בריהוט משרדי.
אם בעבר מרבית בני האדם עבדו בשדה או במפעלי התעשייה, הרי שהיום, בעולם המודרני, מרבית בני האדם עובדים בעבודה שניתן להגדיר אותה בצורה כזו או אחרת כעבודה משרדית.
רובנו מבלים חמישה עד שישה ימים בשבוע בין 7 ל-10 שעות בישיבה מול מסך המחשב ומסתבר שזה גובה מאיתנו מחירים בריאותיים לא פשוטים: כאבי צוואר וגב, מיגרנות, שרירים תפוסים, בעיות סירקולציה ועייפות כרונית – כל אלו יכולים להיות תולדה של עבודה משרדית במנח לא נכון וריהוט לא מתאים.

בדיוק מהסיבה הזו המציאו את הריהוט המשרדי הארגונומי.

 

חוסך ימי מחלה ומעלה את פריון העבודה

ריהוט ארגונומי נועד לצמצם את הבעיות הרפואיות שהזכרנו למעלה, בעיות רפואיות שהפכו לבנות לוויה של הרבה מאוד עובדים שמעבירים את ימיהם במשרד.
למעשה, כמעט כל עובד משרד סובל בצורה כזו או אחרת מחלק מהתופעות שהוזכרו.
מקומות עבודה שעברו לשימוש בריהוט ארגונומי הקטינו מאוד את החשיפה של העובדים לבעיות אלו ובכך חסכו הרבה מאוד ימי מחלה והגדילו את הפריון פר שעה לעובד.

כדוגמה ניתן לקחת את כיסא המשרד הארגונומי ששומר על מנח גב וצוואר נכון, מאפשר זרימת דם טובה יותר ובסופו של יום גם שומר את העובד הרבה יותר עירני ודרוך.
מחקרים מצביעים על כך שעובדים במשרדים שעברו לריהוט ארגונומי נוטים פחות לדכדוך ואפילו מגלים יותר מוטיבציה לעומת עובדים שיושבים על כיסא משרדי פשוט מהדור הישן.

שתפו את הכתבה

צרו קשר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

פוסטים קשורים

דילוג לתוכן